۲ مطلب در فروردين ۱۳۸۸ ثبت شده است

بیست حق مسلم خوار برادری

یک حقوقی وجود دارد که آدمیزاد باید نسبت به آنها پایبند باشد که یکی از این حقوق، حق برادری و خواهری است که از اهم واجبات است برای ادامه حیات در خانواده. که به چند تا از این نکات باید توجه بفرمایید:


1- کوچک تر ها  را هم آدم حساب کنید. به گفته اغلب فلاسفه موجود دوپایی که حرف بزند و بخندد و فکر کند و به شما هم بگوید داداش یا آبجی هم آدم است و هم با شما نسبت نزدیک خانوادگی دارد. از نوع درجه یک.
2- به بزرگتر ها احترام بگذارید. حداقل به حرمت همان یکی دوباری که شما را در کودکی خلا برده و تمیزتان کرده است.
3- وقتی برادر یا خواهر دبستانی تان از شما می خواهد که مساحت دایره را حساب کنید، لطفا از راه انتگرال بسته گرفتن از تابع دایره در مختصات دکارتی برایش مسئله را حل نکنید و خیلی ساده بگویید .ΠR2
4- از یک فاجعه زیست محیطی جلوگیری کنید و اینگونه جامعه جهانی از شما ممنون خواهد بود اگر نگذارید خواهر بزرگترتان تا 30 سالگی شوهر نکرده در خانه بترشد.
5- به خواهر کوچکتر از خود رحم کنید. شاید شما دلتان نخواهد تا نود سالگی شوهر کنید یا زن بگیرید. او چرا باید به پای شما بسوزد.
6- چطور زنبیل 53 کیلیویی دختر 23 ساله همسایه تان از بازار تا خانه شان حمل می کنید و او جای خواهرتان است ولی 20 کیلو بار از سر کوچه تا خانه را سوار خواهرتان می کنید.
7- سعی کنید وقتی دم در مدرسه خواهرتان می روید تا او را به خانه بیاورید، فقط به خاطر او رفته باشید.
8- دیکته گفتن به برادر کوچکتر مثل دمیدن جان تازه ای بر بدن یک مرده است. خود را از این ثواب محروم نکنید.
9- سعی کنید برادر یا خواهرتان را به شکل یک سهم از ارث ابوی گرامی تان نبینید. الحمدالله هم ابوی محترم در قید حیات هستند و هم برادر و خواهرتان از قوم تاتار نیستند.
10- حق خواهر شوهری به جای خود محفوظ است. هرگز از عروس نگذرید. شما نیتتان خیر است. برادر به این دسته گلی را داده اید به ددمنش ترین و ایکبیری ترین دختر دنیا.
11- با یک بسته مداد رنگی را کامل به خواهر کوچکتان بدهید و یا از خیرش بگذرید. گرفتن یکی از مدادها به عنوان سوغاتی بعد از سفر کمی دیوانه کننده است. خواهرتان را روانی نکنید.
12- اگر نمی توانید الگوی خوبی برای برادرتان باشید حداقل دستش سیگار ندهید. او هنوز ده سالش است.
13- قطعا صدای شما چندین مگاهرتز بلندتر از خواهر کوچکتان است. سعی کنید نکات مهم را با آرامش به او متذکر شوید.
14- وقتی برادر نوزادتان رمان 534 صفحه ای محبوبتان را سه هزار تکه کرد خونسردیتان را حفظ کنید. اصلا می خواهید چه بکنید؟ پوشکش را پاره کنید؟ گذشت شیرین تر از انتقام است.
15- اگر روزی برادرتان ساتوری را تا دسته در قلبتان فرو کرد، یادتان باشد که 25 سال قبل در چنین روزی وقتی برادر کوچکتان با عشق و هیجان در حال رد کردن غول مرحله 123 بود، شما به عمد پایتان را به سیم آداپتور پلی استیشنش زدید و آن را خاموش کردید.
16- وقتی شما موهایتان را خروسی بزنید مطمئن باشید که برادر کوچکتان جوجه خروسی می زند.
17- بالاخره خواهر کوچکتان روزی خاله فرزندان شما خواهد شد. به او توضیح دهید که در 6 سالگی ابروها را تتو نمی کنند و بند نمی اندازند و مایو برای استخر است نه خیابان. شاید لازم باشد شما خودتان را درست کنید.
18- گوش بچه ها بسیار تیز است و حافظه شان بسیار قوی. پس تعجب نکنید اگر برگشت و به شما گفت: «تو خیلی خواهر [...] ِ {...} ِ (...) و هستی.» همه این ها را از خود شما شنیده است.
19- لطفا وقتی خواهر کوچکتان نقاشی کشید و آمد بهتان نشان داد به او نگویید: «چقدر قشنگه. این گاوه اینجا چی کار می کنه؟» چون او به شما خاطر نشان خواهد کرد که او باباست. پس بر روی بچه 4 ساله به اندازه رامبرانت حساب باز نکنید.
20- واقعا برای ادامه تحصیل تا مقاطع بالاتر بیشتر فکر کنید. پوززنی خواهر بزرگتر دلیل خوبی نیست. شاید او خواست خودش را از یک آسمان خراش 200 طبقه ای پایین بیاندازد.


نکته مهم: از اینکه در هنگام خرحمالی همه شما را مرد خانه بدانند و در مواقع حساس تصمیم گیری یک بچه سفیه خام نفهم چندان ناراحت نشوید. رسم روزگار و جبر زمانه است. خواهر و برادرهایتان هم نیم توانند کمکتان کنند.

 

[کار شده در لوح فشرده سفره خانواده]

۱۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حامد تأملی

شما مرده اید, جناب!

خوشبختانه ما هنوز اعلام نکرده و آنلاین نشده بسیاری از شما با ما تماس می گیرند و نسبت به ما اظهار لطف دارند. البته چند مورد فوت کردن در گوشی و حتی مزاحمت های ناموسی هم داشتیم که قطعا کار یک عده مخاطب نما بوده است. از همین جا از مدیر محترم تخلیه چاه 20+ هم تقاضامندیم در آگهی های خود شماره ما را به اشتباه درج ننمایند.

 

***

 

-سلام. من از دبی تماس می گیرم. چند وقتی هست که کمر درد شدیدی دارم و دکتر برام کرمی تجویز کرده که خیلی هم گرون بود. تو ایران هرچه از اون استفاده کردم افاقه نکرد تا اینکه روی دارو رو خوندم که نوشته بود: «فقط برای استعمال خارجی». به خاطر همین چند هفته ای هست که آمدم دبی و دارم توی خارج اون رو استعمال می کنم که شکر خدا خوبه خوب شدم. می ترسم دوباره بیام ایران و باز هم کمر دردم شروع بشه. چی کار کنم؟

:توصیه می کنیم بنابر پس اندازتان تا می توانید در همانجا بمانید. احتمالا بیشتر از کرم، آب و هوا، بازارها و لب دربای آنجا به شما در درمان بیماریتان کمک کند.

 

***

 

-شوهر من دیشب سر درد داشته و به جای استامینوفن، قرص ضدبارداری من رو خورده. هر چی می گم بیا ببرمت پیش دکتر زنان و زایمان، نمی آد. چی کار کنم حالا؟

:شوهر شما بیشتر از دکتر زنان و زایمان به یک چشم پزشک نیاز دارد و یک تست کامل بینایی.

 

***

 

-شماره یه دامپزشک متخصص رو می خواستم.

:بیمارتان چه نوع حیوانی است؟

-شوهرمه آقای مشاور! آخه صبح ها با خروس ها از خواب بلند می شه، عینه اسب کار می کنه، مثل گاو غذا می خوره، مثل شتر عطسه می کنه، عینه شیر نعره می زنه، مثل خرس هم می خوابه.

:والله برای چنین موردی دکتر نمی شناسیم ولی اگر کسی را پیدا کردید حتما به ما هم اطلاع بدهید. متاسفانه این بیماری بین آقایان اپیدمی شده است. یکی از این موارد همین بنده حقیر است.

 

***

 

-با عرض سلام! خانمم چند روزی هستش که وسواسی شده. افتاده به جونه خونه و مدام داره می شوره و می سابه. می ترسم. از تک و تا بیافته. چطور می تونم جلوی این وسواسش رو بگیرم.

:ما پیشنهاد می کنیم به جای اینکه جلوی وسواس خانومتان را بگیرید یک تکانی به هیکل مبارک بدهید و ایشان را در بشور و بساب خانه یاری کنید. نا سلامتی سه روز دیگر سال تحویل است و هنوز شما خانه تکانی نکرده اید.

 

***

 

-امروز صبح که از خواب بلند شدم خیلی حس خوشی داشتم. احساس می کردم که هوا خیلی تمیزه و توی شش هام فقط اکسیژن خالص وارد می شه. احساس می کردم پولدار شدم. صبح که اومدم بیرون ترافیک نبود. تورم اومده بود زیره 8 درصد. همه خوش اخلاق بودن و لبخند می زدن. رییسم حقوقم رو اضافه کرد. خلاصه روز خیلی خوبی رو داشتم. خواستم این شادی رو با شما هم تقسیم کنم.

:ببخشید. لباسی که الآن تنتان است، چه رنگی است؟

-سفید.

:آیا بالای سرتان یک حلقه زرد، به صورت معلق مشاهده می کنید؟

-بله مشاده می کنم.

:خُب بروید و  و خوشحال و آسوده باشید که شما حتی از مالیات هم معاف هستید. می توانید چراغ قرمز را هم رد کنید و مطمئن باشید، کسی جریمه تان نمی کند. می توانید تا دیر وقت با رفقایتان عیاشی کنید و به فکر زنتان هم نباشید. شما دیگر خلاص شدید. شما مرده اید، جناب!

 

***

 

-آقای مشاور سلام! می خواستم بپرسم برای جلوگیری از بارداری بهتره من پیشگیری کنم یا آقامون؟

:من توصیه می کنم هر دوتایتان این کار را بکنید. چون با شرایط اقتصادی موجود و بحران جهانی ممکن است آقایتان هم زیر فشار زندگی وضع حمل بفرمایند.

 

 

[منتشر شده در ویژه نامه طنز هفته نامه سلامت با کمی تا قسمتی جرح و تعدیل بسیار]

۹ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حامد تأملی