یا حق

 

با تشکر از شرکت کنندگان. با نام ایزد منان و درود بر بنیان گذار انقلاب اسلامی و تداوم حیات رهبر معظم سوالات زیر را پاسخ دهید. ابتدا با دقت سوالها را خوانده و بدون هیچ اضطرابی به آنها پاسخ دهید. البته توجه کنید که اولیای شما پشت درها منتظر شما هستند. اگر گند بزنید، با آنها طرف هستید.

توجه: پاسخگویی صحیح به هر سوال، مثبت یک نمره و پاسخ نادرست، منفی یک سوم نمره است.

توجه: خانه های داخل پاسخنامه را کاملا پر کرده و فقط از مداد مشکی نرم برای پر کردن آنها استفاده کنید.

 

1-      شما به چه دلیلی می خواهید وارد دانشگاه شوید؟

الف) برای آنکه شوهر تحصیل کرده پیدا کنم.

ب) برای اینکه ادامه تحصیل بدم.

ج) برای آنکه به پیشرفت علمی کشورم کمک کنم.

د) برای رضای خدا.

هـ) واسه اینکه محیط دانشگاه رو درست کنم..

 

2-      عامل موفقیت شما برای قبولی در دانشگاه چه چیزی می تواند باشد؟

الف) بیکاری مفرط و ناچاری، درس خواندن برای پر کردن وقت.

ب) پشتکار و کمک والدین.

ج) عشق به درس.

د) فقط کمک خدا.

هـ) سهمیه.

 

3-      اگر شما وارد دانشگاه شوید و درس بخوانید و مدرک هم بگیرید با وقتی که وارد دانشگاه نشوید، چی فرقی می کنید؟

الف) هیچ فرقی. در هر دو حالت کهنه های بچه رو من باید بشورم.

ب) خُب از اون به بعد من مدرک دارم.

ج) من می تونم توی چرخه علمی کشور فرد موثری باشم.

د) پیش خدای خودم راضیم که وظیفه ام رو انجام دادم.

هـ) پارتی مهمتر از مدرکه.

 

4-      چرا بعضی از دختر ها در رشته هایی که هیچ تناسبی با روحیاتشان ندارد تحصیل می کنند؟

الف) رتبه شون به رشته ای بهتر نرسیده و حتما هم واسه پُزش می خواستن ادامه تحصیل بدن.

ب) نمی دونم.

ج) مرد با زن هیچ فرقی نمی کنه. هر جایی که مردها بتونن کار کنند زنها هم می تونن.

د) بعضی دخترها اشتباه می کنند و نباید توی اون رشته ها تحصیل کنند.

هـ) می شود پس ما می توانیم.

 

 

5-      اگر هیچ اجباری برای ادامه تحصیل نداشته باشید، حاضرید همین الآن ترک تحصیل کنید؟

الف) از خُدا مه.

ب) این حالت رو اصلا نمی شه فرض کرد.

ج) محاله ممکنه که این کار رو بکنیم. پس کی قراره مملکت رو نجات بده.

د) بذارید یه استخاره کنم............... بله.

هـ) من روی حرف خودم هستم و به خاطر هیچ کس کنار نمی کشم.

 

6-      دوست دارید شوهر آینده تان چه مدرک تحصیلی داشته باشند؟

الف) اگه نرفتم دانشگاه و شوهر کردم باید دکتر باشه تا شأنم پایین نیاد. اگه رفتم و درس خوندم باید زیر دیپلم باشه تا همیشه مدرکم رو بزنم تو سرش.

ب) هم مدرک خودم باشه.

ج) برای من مهم صداقت و محبت توی زندگیه نه مدرک.

د) قضا و قدر دست خداست.

هـ) مدرکش مهم نیست بهتره یه پست و مقامی تو دولت داشته باشه.

 

7-      اگر نفر اول کنکور شوید چه کار خواهید کرد؟

الف) می رم رتبه ام رو می کنم تو چشمه دختره عمه فخری.

ب) می رم برق شریف درس می خونم.

ج) رشته ای رو انتخاب می کنم که به درد مملکتم بخوره.

د) خدا رو شکر می کنم.

هـ) کاندیدای ریاست جمهوری می شم.

 

8-      اگر در کنکور قبول نشوید چه کار می کنید؟

الف) می رم شوهر می کنم.

ب) واسه ساله بعد دوباره سعی می کنم.

ج) خودم رو می کُشم.

د) به خدا توکل می کنم.

هـ) فرقی نمی کنه چون بابام یه جایی واسم تو مملکت در نظر داره.

 

9-      با شرکت در کنکور چه چیزی را می خواهید اثبات کنید؟

الف) می خوام به عمه فخری نشون بدم که من هیچی از اون دختر ایکبیریش کمتر ندارم.

ب) چیزی رو نمی خوام اثبات کنم.

ج) من کنکور می دم پس هستم.

د) خدا هست.

هـ) انرژی هسته ای حق مسلم ماست.

 

 

 

**** پاسخ پنج دختر با دیدگاههای مختلف به سوالات: